Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory ke článku Povinný druhý pilíř dává smysl, nikdo ho ale nechce

doktor
doktor (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 10. 2011 0:21 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
24. 10. 2011 11:14 smazal dalich ., důvod: Nepřizpůsobivá diskuze.
doktor
doktor (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 10. 2011 12:25 Nový

Re: Redakčně smazáno

celé vlákno

Dalichu,Dalichu.. co je na tom špatného označit člena strany TOP09 za bývalého černoprdelníka? Nebo jsi tento neoficiální název lidovců nikdy neslyšel?

Jaroslav Novák aura:53
26. 10. 2011 4:48 Nový

Re: Redakčně smazáno

celé vlákno

Souhlasím! Oním názvem jsou členové lidoveckých stran označováni od vzniku ČSR. Pokud prolistujete dobové noviny, tak tento výraz zcela jistě opakovaně najdete. A vzhledem k tomu, kdo jsou nejznámější členové této strany, tak si myslím, že ono označení je zcela na místě. Koneckonců, TOP09 je v Evropském parlamentu členem evropské lidovecké frakce, takže vlastně evropské černoprdelnické strany. Jinak vás, pane Dalichu, chápu, jste zřejmě mladší ročník a některá slova vám mohou být proti srsti. Jedna moje teta, jinak letitá učitelka češtiny, když nám sdělí nějaké tzv. sprosté slovo, tak to také doprovází odborným výkladem o tom, že ono slovo bylo užito ústy odborníka, tudíž nemůže být pokládáno za sprosté, neb by jinak nemohlo být uváděno ve slovnících jazyka českého. Tak např. "prdel" najdete i ve Slovníku jazyka českého od Františka Trávníčka z roku 1952, tedy z doby, která byla arci prudérní (slyšel jste třeba o tom, že by takové slovo vypustil z úst např. Mirek Dušín nebo Timur a jeho parta?). Takže, pane Dalichu, nechte lidi psát tak, jak je to obvyklé a nesnažte se mazat příspěvky jen pro nějaké slovíčko, které máte zadané v robotovi, jako do dělají třeba na iVčera.

V
V (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 10. 2011 6:50 Nový

Re: Povinný druhý pilíř dává smysl, nikdo ho ale nechce

celé vlákno

Druhý pilíř bude naprosto něúspěšný. Kdo je tak hloupý, že by se na něj nechal nachytat, ten nemá peníze, aby do něj odváděl. A ti, kteří mají peníze, se zase nenechají nachytat a radši si budou spořit jinak, s vyšším výnosem.

Bob
Bob (neregistrovaný) 194.228.216.---
24. 10. 2011 9:56 Nový

Re: Povinný druhý pilíř dává smysl, nikdo ho ale nechce

celé vlákno

Ač mám příjem nadprůměrný a to i na Prahu tak rozhodně své peníze soukromému fondu nesvěřím.Tedy ne v tomto vládou řízeném tunelu. Ještě kdybych nemusel vkladat další procenta ze svého bych o tom uvažoval.Ale takhle ani náhodou.

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.216.147.---
24. 10. 2011 12:15 Nový

Re: Povinný druhý pilíř dává smysl, nikdo ho ale nechce

celé vlákno

Jo, to kazdej rikal i o statnich dluhopisech, ze :)

V
V (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
24. 10. 2011 12:56 Nový

Re: Povinný druhý pilíř dává smysl, nikdo ho ale nechce

celé vlákno

Ne, neříkal.

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.216.147.---
24. 10. 2011 14:39 Nový

Re: Povinný druhý pilíř dává smysl, nikdo ho ale nechce

celé vlákno

Aha. Tak tedy jenom kazdej druhej :)

polygon
polygon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 10. 2011 20:58 Nový

Re: Povinný druhý pilíř dává smysl, nikdo ho ale nechce

celé vlákno

Ty ovšem nenakupovali "běžní občané", ale všichni ti, kteří si rádi vyzvedli prémii cca 1% výnosu oproti burze.

Jaroslav Novák aura:53
26. 10. 2011 4:56 Nový

Re: Povinný druhý pilíř dává smysl, nikdo ho ale nechce

celé vlákno

To jsou ale dvě nesrovnatelné věci. Ve státních dluhopisech se dají docela dobře vyprat peníze. A, pokud jste to sledoval, tak průměrné objednávky byly docela dost vysoké. To nemohli objednávat běžní střadatelé, ať si říká Padákový Mirek co chce. Samozřejmě, pár zoufalců ze strany drobných střádalů, kteří si myslí, jak dobře investovali, se našlo, takže ten průměr nebyl až zas tak vysoký. Jsme přesvědčen, že tam se vypere hodně peněz, neboť stát chce hrábnout pod sebe, Kalousek se chce honosit úspěchem, takže nikdo nebude zjišťovat, odkud peníze, za něž jsou dluhopisy kupovány, pocházejí. Osobně to považuji za ohromnou pračku na peníze. A možná to má ještě jeden zádrhel. Stát totiž "garantuje" na tyto dluhopisy vyšší výnos, než na dluhopisy jiné, tedy ty, které nejsou určeny pro občany. Tomu se říká "rovné zacházení" dle Kalouska. Aby se náhodou nestalo, že kvůli tomuto se opět stát dostane do nějaké té mezinárodní arbitráže či před mezinárodní soudy.

Tono
Tono (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2011 23:18 Nový

Re: Povinný druhý pilíř dává smysl, nikdo ho ale nechce

celé vlákno

Druhý pilíř je v této podobě je totální nesmysl, který si vymysleli samozřejmě Kalousek s Drábkem (oba TOP09), aby mohli snižit státní penzi zúčastněným, kteří z toho nesmyslu nebudou moci vystoupit. Přece je lepší zůstat plně ve státním systému a případně si přidat ve třetím pilíři, který je plně dobrovolný a lze z něho kdykoliv odejít. Prostě by měli slavní Kalousek s Drábkem přemýšlet jak důchodový systém finančně posílit a vyplácet z něho plné penze, spravedlivé všem, aby se z nich dalo důstojně žít jako v celé západní Evropě. To je přece úroveň každého státu a jeho ekonomiky. Že by se velký ekonom Kalousek s Drábkem nemohli před lidmi pochlubit naší silnou českou ekonomikou a jejich politikou, která toto všechno zabezpěčuje? Kalousek přece nebude tomuto národu zvyšovat jejich daně, protože by se dal na stranu levice! Jedině, kdyby chtěla TOP09 z utržených státních peněz hrabat zase k sobě domů!!!

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 11:50 Nový

Tvrdit, že druhý pilíř nikdo nechce je silně účelová objednávka, která

celé vlákno

má odůvodnit stanovení povinnosti fond použít ze zákona. Kromě pár anket a diskusí, není žádný důkaz i tom, že si nebude část populace šetřit i tímto způsobem (z mnoha možných). Také se všichni bili v prsa, že Kalouskovi ani korunu na dluhopisy a najednou je Řebíčkové rychle vykoupili a Kalous chystá tiskárnu na další.

Honza
Honza (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 10. 2011 9:41 Nový

Kde na to mám jako vzít když mi vláda platí jako osobnímu asistentovi 12 000 Kč?

celé vlákno

Kde na to mám jako vzít když mi vláda platí jako osobnímu asistentovi 12 000 Kč?

smsg
smsg (neregistrovaný) ---.pb.cz
24. 10. 2011 9:56 Nový

Re: Kde na to mám jako vzít když mi vláda platí jako osobnímu asistentovi 12 000 Kč?

celé vlákno

..je to sice mimo téma, ale jistě víte proč jste se nechal zaměstnat na "vládě", pravděpodobně očekáváte karierní růst-začátky jsou těžké všude. V opačném případě přesněji definujte funkci OA, ale pak vás neplatí ta vláda...

Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) 109.164.67.---
24. 10. 2011 10:00 Nový

Zbytečný druhý pilíř

celé vlákno

Druhý pilíř nemá vůbec žádný smysl. Pro občany s nízkým příjmem se nevyplatí, občané s průměrným příjmem si ho fakticky zaplatí prostřednictvím zvýšené DPH, navíc pro ně také není výhodný a těch málo lidí s vysokým příjmem se má možnost zajistit i bez druhého pilíře. Naopak by ze současného systému mohlo být vyvedeno až 40 mld. a vláda by napřed měla vymyslet, jak tento výpadek příjmů v důchodovém systému nahradí.

Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) 109.164.67.---
24. 10. 2011 10:12 Nový

Re: Zbytečný druhý pilíř

celé vlákno

Taky nesmíme zapomenout na velmi vysoké náklady, které zaplatí klient finančním prodejcům. Klienti zaplatí i zisk fondů. Taky se člověk nemusí výplaty vůbec dožít nebo se dožije výplaty jen malé části peněz, dále není řešeno co s nezodpovědnými občany. A v konečném důsledku mi nikdo nezaručí, že fond nezkrachuje nebo výplata v budoucnu nebude zatížena např. dodatečnou srážkovou daní (podobně jako se navrhovalo u stavebního spoření) nebo že předlužený stát nevyužije peníze z druhého pilíře k jiným účelům. (podobně jako v Maďarsku)

qazik
qazik (neregistrovaný) ---.91-127-129.t-com.sk
24. 10. 2011 12:30 Nový

Re: Zbytečný druhý pilíř

celé vlákno

mylite se, vyplati se velmi, ale jenom majitelum a spravcum penzijnich fondu

evíkzmercedesa
evíkzmercedesa (neregistrovaný) ---.225.broadband16.iol.cz
24. 10. 2011 10:17 Nový

takynázor

celé vlákno

..prosím ono se to vůbec nevyplatí...,chudej člověk nas to nemá a bohatý je natolik chytrý, aby uměl sám zainvestovat. A kde máte jistotu, že Vám to někdo nevytuneluje??? Nikde! Každej může sám nakoupit akcie apod. a spořit si 40let a pak člověk umře 3 měsíce před odchodem do penze a jeho úspory propadnou státu nebo je za 30let budou moct vybrat jeho děti!!! ( i to byl Drábkův nápad, že budou ty úspory k dizpozici až půjdou děti samy do penze!) No potěš koště! :)))

xls
xls (neregistrovaný) ---.75.broadband6.iol.cz
24. 10. 2011 15:17 Nový

Politická reprezentace

celé vlákno

Připadá mi dost zbytečné rozebírat podobné nápady naší politické reprezetace. Za poslední pár měsíců dokázali, že jejich důvěryhodnost je nulová, chybí vize i elementární slušnost. Každý týden nové supernápady, do konce dotáhnou jen to, co si nějaká zájmová skupina ke svému užitku protlačí.
V téhle situaci, kdy nedám ruku do ohně co bude do půl roku, nehledě po volbách, tak diskutovat o nějaká perspektivě několika desítek let je čirá utopie, to tady můžeme rozebírat, jestli je na Marsu život. Z praktického hlediska jednotlivce to bude stejně přínosné.

anežka česká
anežka česká (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
24. 10. 2011 18:23 Nový

odpovědnost?

celé vlákno

Já osobně bych byla pro vyšší sociální pojištění, ale jistotu, že až budu v penzi, tak něco dostanu. Cpát to, a ještě povinně, do soukromých společností zavání tunelem. Byla by dobrá věc, kdyby si člověk mohl vybrat mezi státním pilířem, pak by odváděl vyšší soc. pojištění, a soukromým pilířem. Daně by měl minimální, ale s rizikem, že jeho společnost krachne. S možností přestoupit od společnosti ke státu. Aby se společnosti zkrátka snažily :-)

Rejpal
Rejpal (neregistrovaný) ---.214.broadband7.iol.cz
24. 10. 2011 20:19 Nový

P pro těch 8% co má zájem to má smysl.

celé vlákno

O nevýhodnosti státních dluhopisů, které budou kulhat za inflací už toho bylo popsáno mnoho, a přesto se našli tací, kteří si myslí, že mají pro ně mají smysl a tak poptávka více než dvojnásobně překročila nabídku. Totéž může platit i pro 2. pilíř. Zde pro výšepříjmové po padesátce je to relatívně velice výhodný produkt. Navíc pomůže i naší burze k růstu až do úrovně, kdy ceny akcií budou svým výnosem srovnatelné se státními dluhopisy. Rozhodně bych druhý pilíř nezavrhoval. Jediné co bych na něm změnil je možnost dobrovolnosti a možnosti Kdykoliv přistoupit během aktívního pracovního života.

Koudelka
Koudelka (neregistrovaný) ---.223.broadband4.iol.cz
29. 10. 2011 6:59 Nový

Re: P pro těch 8% co má zájem to má smysl.

celé vlákno

a) Dluhopisy jsou naopak velmi výhodné - pokud někdo potřebuje zlegalizovat peníze. b) Druhý pilíř důchodové reformy a celá tzv. "reforma" je jen podvod na lidi. Pokud jednou dojde k tak malému počtu lidí v produktivním věku, s čímž jsme strašeni, tak nebude téměř nikdo přispívat ani do 2. pilíře. A co se stane? Padne i tento pilíř, pokud budou téměř všichni z něho jen brát a nikdo vkládat. To je logické.

dan
dan (neregistrovaný) ---.245.broadband3.iol.cz
24. 10. 2011 21:08 Nový

Můj názor

celé vlákno

1. všichni finanční analytici budou vždy tvrdit, že povinnost dalšího pilíře je nutná - z čeho by asi žili, že jo ?
2. ukažte mi nějaký penzijní fond, který nepřipravil přispívatele o úspory - těžko. K lizu přišli akorát manachéři, event. vlastníci.
3. mekka fondů Amerika - tam jsou fondy penzijní v kondici pouze díky účetním kotrmelcům - lze doložit. (prachy pro střadatele ale nemaj)
4. Proč si asi Evropa (hlavně ta lepší) stříkla do trenek - protože jejich pracující povinně odváděli svoje peníze do penzijních fondů, ty zdárně, ve spolupráci s bankami, jejich prachy "přesunuly" (v rámci tzv. koncentrace kapitálu) do jiných rukou a nákaza šířící se z Islandu (jestli nevíte, tak vloni na Islandu svrhli parlament, na bankéře a politiky vydali zatykače a zabavili jim majetky - ale díky cenzuře se o tom moc v EU nemluví) a politici jsou pod tlakem. Na jedné straně jsou tlačeni majiteli kapitalismu (když si ty politiky platí) k dalším prebendám, na straně druhé jsou tu radikalizující se voliči. Závěr-bližší košile naž kabát.

O.P.
O.P. (neregistrovaný) 90.183.40.---
25. 10. 2011 11:46 Nový

Proč ne:

celé vlákno

Stačí mi jediné a to jak se počítá odměna fondu. Odměna fondu je dána procenty z objemu spravovaných prostředků. Je jedno jestli to je 5% nebo 0,5 %. Jednoho dneč nastane situace, že všechny peníze co přitečou si vezme fond. To znamená, že účastník si nic nenaspočil. Je to největší tunel jaký zde kdy byl a organizuje jej stát. Kdybych mohl tak z jeho laskavé péče dávno vystoupím a nic poněm nechci i když jsem jen zaměstnanec. :-(

Takto není fond nijak zainteresován na zisku. Pouze na objemu a to znamená, že stačí pouze počkat a zisky (VELKÉ) budou. To není snad ani tunel, ale přímo zlodějna. Takovýhle návrh od zákonodárců nemůže být z BLBOSTI, ale JEN a POUZE jako ÚMYSLNÝ.

Tomik
Tomik (neregistrovaný) 193.86.154.---
25. 10. 2011 18:57 Nový

To jako vážně?

celé vlákno

Aniž bych chtěl zpochybňovat předchozí příspěvky o tunely (a že s nimi vřele souhlasím), celý druhý pilíř zavání - jak se říká, "Ryba smrdí od hlavy"
Co mi na tom smrdí?
1) Kdo bude garantovat stabiltu fondů a již uložené vklady? Vláda? Příští vláda? Stát?
2) Kdo bude garantovat výnos? Asi nikdo, že?
3) Jaké budeme platit poplatky fondům? Odhadovaná výše by neměla překročit 0,5%, ale je někde stanoveno, že jsou opravdu maximální?
4) Pokud se mám rozhodovat o vstupu do druhého pilíře na základě výše platu, kdo mi zaručí, že budu mít za pár let stejný nebo vyšší plat?
5) Pokud budu nemocný, nezaměstnaný nebo dokonce skončím na sociálních dávkách či v invalidním důchodu, kdo za mě bude platit 2% navíc? Najednou ty 2% vypadají jako půjčka od státu.
6) A nakonec, pokud dávám celý život 2% ze svého, tj. 2% která mohu pokojně spořit v bance, fondech, akciích apod., jak je možné, že těch 40% z vkladů (mé 2% navíc z celkem 5%, které jdou do fondů), po mně nikdo nezdědí, ale propadnou fondu?
A tak dále.....
Přece stát nemůže chtít po obyčejných lidech, aby do tohohle prasosystému vložili svoje peníze?!?
Hlavně že politici přiznali, že nejde o nic jiného než o zvýšení důchodů lidem s vyššími příjmy.
Výsledek ankety - 8% chce do druhého pilíře, 92% nechce - je vypovídající.
A doporučuju Drábkovi, aby to dal povinně - v ten moment jdu v příštích volbách doleva místo doprava.
Tak jen tak dál.....

Při zachování stávajícího dobrovolného modelu se jen těším na jednu věc - až začnou obchodní zástupci penzijních fondů za rok lovit zblodilé duše do " super výnosného a bezpečného zajištění svého důchodu"..... chachachacha

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2011 20:22 Nový

Re: To jako vážně?

celé vlákno

Hmmm a kdo vam co garantuje ve statnim piliri? :)

Tomik
Tomik (neregistrovaný) 193.86.154.---
26. 10. 2011 20:20 Nový

Re: To jako vážně?

celé vlákno

V tuhle chvíli samozřejmě nikdo, ale bavíme se o tom, zda vstoupit do druhého pilíře nebo ne.
A já tak říkám, že ty 2% si radši uložím na bezpečnější místo

líp už bylo
líp už bylo (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 10. 2011 19:33 Nový

Re: To jako vážně?

celé vlákno

Lůza (kam můžeme za chvíli patřit všichni) s molotovama na barikádách.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem